پارساییان عضو منتقد شوراي شهر يزد:

شمارش معكوس استيضاح شهردار يزد آغاز شد

یزدفردا : ناصر پارسائیان يكي از اعضاي منتقد شوراي اسلامي شهر يزد: هم‌اكنون شمارش معكوس استيضاح شهردار يزد آغاز شده است.

ناصر پارساييان امروز در گفتگو با خبرنگاریزدفردا با اشاره به عملكرد شهردار يزد و تخلفات انجام شده توسط وي اظهار داشت: با توجه به طرح سئوالاتي كه همگي در حفظ و صيانت از اعتماد مردم به اعضاي شورا در راستاي آباداني شهر يزد و رفع مشكلات آنان از شهردار يزد مطرح شده است، اعضاي شوراي شهر يزد طبق قانون تشكيلات وظايف و انتخابات شوراي اسلامي كشور پس از طرح سئوالات و ارائه و تحويل آن به رئيس شورا و ابلاغ به شهردار، مكلف هستند و شهردار بايد در مهلت قانوني ظرف مدت 10 روز در صحن علني شورا براي ارائه پاسخ به سئوالات حضور يابد.
وي افزود: پس از ارائه پاسخ چنانچه اعضاي سئوال كننده نسبت به سئوالات مطرح شده و پاسخ ارائه شده توجيه نشدند، در مرحله بعد به صورت استيضاح سئوالات خود را مطرح خواهد كرد و پس از آن شهردار بايد دوباره از اعضاي شوراي شهر راي اعتماد بگيرد.
پارساييان بيان داشت: ميزان درصد استيضاح شهردار يزد با توجه به عملكرد ضعيف وي در حيطه مديريتش بالاست اما باز هم اظهار نظر در مورد استيضاح شهردار را به بعد از جواب دادن به سئوالات مطرح شده، موكول مي‌كنيم.
وي تصريح كرد: شهردار يزد پس از مهلت 10 روزه اعلام شده، جواب سئوالات اعضاي منتقد شورا را پاسخ گفته و به رياست شورا تحويل داده كه ضروري است رياست شوراي اسلامي شهر يزد در راستاي حفظ منافع شهروندان با قيد فوريت در نخستين جلسه، هماهنگي لازم را براي طرح و ارائه پاسخ شهردار به اعضاي سئوال كننده ارائه كند.
رئيس كميسيون بودجه شوراي شهر يزد تاكيد كرد: با توجه به پايان و گذشت زمان مهلت قانوني شهردار براي پاسخ به سئوالات اعضاي شورا و تحويل آن به رياست شورا و تامل مبهم رئيس شورا در ارائه پاسخ شهردار به اعضاي منتقد، تاكنون هيچ اقدامي از سوي رئيس شورا انجام نشده است كه تقاضا داريم در نخستين فرصت در راستاي تنوير افكار عمومي در مورد عملكرد شهردار نسبت به تشكيل جلسه و ارائه پاسخ شهردار اقدامات لازم انجام شود.
 چندي پيش، چهار تن از اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد نامه‌اي با 40 بند سئوال از شهردار يزد در مورد تخلفات وي از قوانين به رئيس شوراي شهر تسليم شد كه خلاصه سئوالات طرح شده   در یزدفردا نیز منتشر شد .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا